Station staff members are at your service, and various facilities are available to make your journey easier.
Last modified on 24 July 2024
What you need to know
An Easy-to-read map is available to help you plan your journey.
Do you require assistance in stations?
Station staff members are at your service in our stations every day of the week from the start to the end of service.
They have been trained to accommodate and assist you under optimal conditions.
Our stations offer various facilities to make your journey easier:
- Sound beacons at street level help you to locate entrances, and in stations to help you locate ticket desks;
- voice-activated ticket machines;
- safe staircases: tactile paving on all landings, contrasted stair edging and stair risers, continuous handrails that are broader at the start and beginning of every flight of stairs;
- sound information systems.
To find out more with the list of the facilities
Deux applications sont mises à disposition pour vous aider sur nos réseaux
- la première « Compagnon Sonore » facilite vos déplacements au sein de certaines stations des lignes , et (celles avec au moins une correspondance). Elle vous guide de manière vocale, le long de votre parcours, étape par étape, entre deux « points remarquables » de la station. Est considéré comme « point remarquable » : un accès (entrée/sortie), un bureau d’information, un quai.
- la seconde « Compagnon Train » vous informe à bord des trains des lignes , , , , ou , du nom de la station dans laquelle votre train entre. Plus de risque de manquer votre station de descente !
Elles sont toutes les deux téléchargeables sur les stores : App Store (pour iOS) ou Google Play Store (pour Android).
Retrouvez les modes d'emploi des applications ci-dessous :